woensdag 22 september 2010

First experiences in the USA

Hi there,

Hier is het dan eindelijk, mijn blog over wat ik hier allemaal uitspook in de US and A!
Om te beginnen even bevestigen: Amerika is geweldig!

De eerste dagen waren heel zenuwachtig en stressy. Die maandagochtend van 30 augustus is 1 die ik nooit meer ga vergeten. Daar stond ik dan, klaar om te vertrekken op avontuur. En na enig emotioneel afscheid was het dan zover. Toen kon het niet snel genoeg gaan... Er stonden nu alleen nog maar 14 vermoeiende vluchtuurtjes op het programma tussen mij en de USA.
We landden in New York rond 4 uur in de namiddag, de Big Apple die we de volgende dag zouden ontdekken. En jaaa NYC was geweldig. We deden de Staten Island boottocht, we bezochten Wall Street en Times Square. Een betere verjaardag kan iemand zich echt niet wensen. Maar er is nog zoooveel meer te zien, dat ik gewoon nog eens terug moet.
En toen...was het weer tijd voor de zenuwtjes om naar boven te komen, want iedereen werd naar zijn of haar gastgezin gestuurd. Omdat Connecticut niet zoo ver is van NYC, kreeg ik een bus toegewezen.
Na 3 uurtjes op de bus was het dan zover. Mijn familie bestaat uit 3 zussen (Melanie, Shannon en Jessie), papa Alan en mama Sandra. Ik kan jullie zeggen dat deze mensen geweldig zijn.
Ik was nog maar een dag bij mijn gastgezin en ze namen mij al mee naar een pretpark, Lake Compounce. Nu het plezante hier aan was dat alles gratis was, omdat het bedrijf waarvoor mijn pa werkt het gewoon even had afgehuurd. Daarenboven was het ook nog eens prachtig weer.
Volgende dag was het tijd om naar school te gaan. Het was wel even slikken toen ze mij duidelijk maakten dat ik om 6 uur moest opstaan. En jaa hoor school is zeer gelijkend op de films zalle. Met de verschillende sportkliekskes etc. En de meest vreemde vragen worden naar uw hoofd geslingerd, zoals Can you speak some belgianees for me? Dat was wel lachen zalle. Vervolgens heb ik ook kennis gemaakt met enkele typische Amerikaanse etenswaren zoals smores en een goeie vettige hamburger bij Five Guys. DELICIOUS! Dan ben ik ook nog naar een UCONN soccer game gaan kijken, want voetbal is best populair in deze streek. Ik ben ook al naar het concert van Owl City geweest die optraden op The Big E, wat eigenlijk 100 keer Helchteren-kermis is. Ze verkopen daar ook raar eten zoals gefrituurde Oreo's en cheeseburgers tussen een donut. Jaja die Amerikanen zijn ma speciallekes zalle. Deze maandag (20 september op de verjaardag van men zusje :D) ben ik op een schooltrip naar Boston geweest. Awesome gewoon!
Zo dat was het dan in grote lijnen tot nu toe.

de groete,
Olivier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten